آخرین خبرها از مصر/

واکنش ها به سخنان محمد مرسی/ سیطره نیروهای مسلح بر اماکن حیاتی

واکنش ها به سخنان محمد مرسی/ سیطره نیروهای مسلح بر اماکن حیاتی

سیطره نیروهای مسلح بر برخی اماکن حیاتی مصر و واکنش مردم و جنبش تمرد به سخنان اخیر رئیس جمهوری مصر از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شماری از معترضان مصری پس از پایان سخنرانی محمد مرسی خطاب به ملت این کشور، با به دست گرفتن کفش در میدان التحریر، در مقابل کاخ ریاست جمهوری و برخی استان ها مصر اعتراض خود را به سخنان محمد مرسی ابراز کردند.

مخالفان محمد مرسی همچنین علیه محمد مرسی در برخی استان ها تظاهرات بر پا کردند. خبر دیگر اینکه جنبش تمرد مصر به رهبری محمد البرادعی بار دیگر کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهوری مصر از قدرت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را خواستار شدند.

این جنبش اعلام کرد که نیروهای مسلح کنترل برخی اماکن حیاتی مصر را به دست گرفته اند و رایزنی با رئیس دادگاه قانون اساسی را آغاز کرده اند. جنبش تمرد در واکنش به سخنان اخیر محمد مرسی خطاب به ملت مصر اعلام کرد که این سخنان تهدیدی برای مردم محسوب می شود.

اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که شمار تلفات درگیری های شب گذشته در اطراف دانشگاه قاهره به 18 کشته افزایش یافت. شمار تلفات این درگیری ها پیش از این 16 کشته و 200 زخمی اعلام شده بود.

 

 

کد خبر 2089049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha